Cumartesi, Eylül 10, 2005

Türkiye Telafer’e yardım gönderiyor

Türkiye’den Telafer’e gidecek olan yardım konvoyu hafta sonu yola çıkacak.
Dışişleri Bakanlığı’ndan yapılan yazılı açıklamaya göre, Telafer halkının acil ihiyaçlarını karşılamaya yönelik gıda ev tıbbi malzeme taşıyan yardım konvoyu hazırlandı. Yardımlar hafta sonu gönderilecek.
Yapılan açıklamada, yardım malzemesinini ivedilikle Telafer’e ulaşması amacıyla Irak Hükümeti ve Çok Uluslu Güç ile eşgüdüm sağlanması yönünde gereken temasların da gerçekleştirildiği bildirildi.Türkiye Kızılay Derneği, acil insani ihtiyaçların karşılanabilmesi için Telafer'e 5 tır dolusu acil barınma ve beslenme malzemesiyle personel gönderecek.
TELAFER’E TEKNİK HEYET ÇALIŞMALARI
Öte yandan Türkiye’nin, acil yardımın yanısıra Telafer’in su şebekesi ve sağlık hizmetlerinin düzelmesi alanında altyapı eksikliklerinin giderilmesine de katkı sağlamak istediği belirtildi.
Dışişleri Bakanlığı, bu amaçla Telafer’e teknik heyetler gönderilmesi yönünde çalışmaların devam ettiğini ifade etti. (aa)