Pazartesi, Kasım 07, 2005

IRAKTAKİ TÜRKMENLERİN, SADECE MİLLETVEKİLİ TURHAN ÇÖMEZ’İN DEĞİL HÜKÜMETİN DİKKATİNİ ÇEKMESİNİ DE DİLİYORUM



Güler Ruhsar Hatip

AK Parti Balıkesir Milletvekili Turhan Çömez Erciyes Üniversitesi'nde düzenlenen ''Kuzey Irak'ta Neler Oluyor?'' konulu konferansta yaptığı konuşmada, Irak'taki savaştan sonra Kuzey Irak'ta Türkmenlerin etkinliğinin azaltıldığını bu çerçevede Kürtlerin güç kazanmaya başladığını , Türkmen soydaşlarımın yaşadığı Tellafer'de katliamlar yapıldığını, Kerkük'e dışardan taşınan Kürtlerin yerleştirildiğini kuzey ıraktaki Kürtlerin güç kazanmasının Türkiye açısından terör tehlikesini beraberinde getirebileceğini'' söyledi . Ben bir Türkmen olarak Hükümetin Türk dünyasına başından beri şaşı baktığı tezini savundum . Allaha şükürler olsun ki koskoca hükümetin bir milletvekili durumu fark etti .Tebrik ediyorum sayın vekil .Aylar sonrada olsa Irakta Türkmenlerin yaşadığı ızdırabı fark ettiğinizi seslendirdiniz.Biz bunları aylardır söylüyorduk ama fark edilmesi bile büyük bir başarı.Bu vesile ile her ne kadar ben devlet kurup ne yapayım diye ortaya çıksada Celal Talabani’nin ağzından salyalar akarkenki hali söylemleri ile eylemlerinin geçmişte olduğu gibi gelecekte de çakışacağının garantisidir
Sizinde belirttiğiniz gibi Türkiye'de dış politika yıllardır '' hamasi nutuklarla sürdürülüyor ise , dış siyaset öngörüyle vizyonla yapılması gerekiyorsa '' ''Türkiye, Irak konusunda akılcı politikalar üretmeliyse'' O halde bunları yapmak için mensubu ve milletvekili seçildiğniz parti ne yapmaktadır ya da neyi beklemektedir merak ediyorum .Biliyor musunuz bunlardan biz vatandaşlar şikayet edebiliriz ama siz yönetim kademesindeki siyasilerin şikayet etme hakkı yok .Çünkü size oy veren vatandaşlar çözüm üretin diye oy verdiler şikayet edin diye değil. Türk insani, Ağlama duvarı değildir.