Pazartesi, Ocak 16, 2006

Idam edilen Türkmen Liderlerini Aniyoruz


Idam edilen Türkmen Liderlerini Aniyoruz
Nurettin Karakaplan'in anilarindan


1980 yili Ocak ayinin 16’sinda Türkmen toplumunun milli mücadelesinin öncülüğünü yapmakta olan dört Türkmen lider, panarabist dikta rejim tarafından tutuklanarak idam edilmişlerdir.

Liderlerimizi rahmetle anıyoruz.

Türkmen liderlerin infazı öncesi verdikleri bilgiye göre Dr. Rıza Demirci işkenceye götürüldükten sonra geri dönmemiştir.

Dört liderin herbirinin kendine göre yetenekleri vardı.
Mısalla ilkokulu müdürü (1955) Nurettin Ali Tevfık’in oğlu Dr. Necdet Koçak doğuştan bir liderdi.
Eğitim, fikri gelişme ve gençliğe verdiği önemle bilinirdi.

Dr Necdet Koçak’ı, adını en az duyduğumuz Türkmen dava adamı Adil Şerif ile birlikte iken taniştım.

1969 yılında, Baas rejiminin iktidarı döneminde, adımızın Irak gazetesinde Türkmen teşkilatı mensupları şeklinde yayınlanınca yurt dışına kaçmamız uygun görülmüştü.

Bağdat’tan , Musul üzerinden trenle Ankara’ya vardığımda ilk defa Türkmen lider Dr. Necdet Koçak ile tanışma fırsatım olmuştu.

Adil Şerif benden bir kaç gün önce Lübnan üzerinden Ankara’ya varmış ve beni karşilamak üzere toplanmışlardı.

O gün Ankara Bahçelievlerde Züheyr Sarıkahya’nın evinde toplandık. Dr. Fazıl Demirci, Dr. Ümit Akkoyunlu, Celal Sorani, Şahab Bayatli, Nezmi Şengül ve birçok değerli Türkmen kardeşim bulunuyordu.

Daha sonraki günlerde kendileriyle çok özel ve anlamlı bir toplantıda bulunma fırsatım oldu.
Dr. Necdet Koçak’ın Maltepe’deki evinde katıldığım toplantıda ise Acar Okan, Dr. Ömer Öztürkmen, Albay Kemal Ergeç( general Abdurrahman Ergeç’in amcazadesi) , Mehmet Erbil de bulunuyordu. Hepsi çok değerli, Türklük davasına gönül vermiş dava adamlarıydı.

Benim şahsen yakınlığım Adil Mehmet Şerif’le idi. Acar Okan’nın idaresinde bir andiçme töreniyle birlikte teşkilat yemini ettik.

1960 yıllarında birlikte başlayan çalışmalarımız bu yeminle daha da güçlenmiş ve sonraki yıllarda da devam edecekti.

İkamet almak üzere işlemler yapılırken Dr. Necdet Koçak’ın tavsiyesi üzere Karakaplan soyismini aldım.

Ankara'da kaldığım süre içerisinde Dr. Necdet Koçak’ı daha yakından tanıma fırsatım olmuştu. Tanismak üzere gittiğimiz yerlerden Ankara’da geniş bir çevre edindiğini, saygı duyulduğunu ve sevildiğini görmek bana ve daha sonra anlatacağım arkadaşlarıma büyük bir güç ve moral olmuştu.

Adil Şerif’in ise Kerkük’te verdiği mücadele Türkmen tarihinin altın sayfalarıdır. Öyle ki 1962’de Rejim tarafından Samara şehrine sürgün edilmistir.
Genellikle intikam hareketinin başını çekiyordu. Eylemlerin planlamasından hazırlanması ve tatbikatına kadar bizzat ilgilenirdi. Katıldığı tek eylem de benimleydi. Bize göre daha yaşlı olmasına karşılık çok cesurdu.

Allah kendilerini müebbet gönlümüzde valolmalarını nasip etsin.

Allah Rahmet Eylesin

Nurettin Karakaplan