Cumartesi, Mayıs 13, 2006

PKK'dan kaçanlar peşmerge oluyor


12 Mayıs 2006
A.AIrak'ın kuzeyindeki terör örgütü PKK'ya ait kamplardan kaçan teröristlerin, örgütün infaz emrinden kurtulmak için Celal Talabani'ye bağlı Irak Kürdistan Yurtseverler Birliği (IKYB) ve Mesut Barzani'ye bağlı Irak Kürdistan Demokrat Partisi'nin (IKDP) peşmerge birliklerine katıldığı bildirildi. Terör örgütünden kaçarak IKYB'ye bağlı silahlı güçlere katılan ve isminin açıklanmasını istemeyen peşmerge, yıllarca terör örgütünün Irak'ın kuzeyindeki kamplarında eğitim gördüğünü belirterek, kaçış macerasını, AA muhabirine anlattı.Bir arkadaşının telkinleri sonucu terör örgütüne katıldığını, ancak daha sonra pişmanlık duymaya başladığını ifade eden peşmerge, şunları söyledi: “Örgütün kamplarında yaklaşık 3 yıl boyunca bulundum. Bana anlatılanlarla oradaki yaşam arasında çok fark vardı. İsteyerek katıldığım örgütten artık ayrılmak istiyordum. Gidip kamp sorumlusuna, (Ben artık örgütten ayrılmak istiyorum) dedim. Bunun üzerine bana hücre cezası verildi. Bir süre hücrede kaldım. Sonra kamp sorumlusuna, (Tamam, ayrılmaktan vazgeçtim. Sizinleyim) deyince, hücre cezam sona erdi. Ama kaçmayı kafaya koymuştum. Bir gün eğitim sırasında birlikten ayrılarak, Süleymani'ye gittim.” Süleymaniye'deki yakınlarının yanına yerleştikten kısa süre sonra takip edilmeye başlandığını kaydeden peşmerge, “Örgütten kaçanlara ölüm cezası verildiğini biliyordum. Beni takip edenler de bu nedenle peşimdeydiler. Ben de, IYKB'ye giderek, (Peşmerge olmak istiyorum) dedim. Yapılan araştırmadan sonra beni peşmerge birliğine aldılar. Böylelikle infazdan kurtuldum. Benim gibi örgütten kaçan ve peşmerge olan çok sayıda kişi var. Çünkü örgüt, bir peşmergeyi öldürmeyi kesinlikle göze alamaz” dedi.